Červen 2007

Scania Irizar PB

29. června 2007 v 16:03 | Rider
Velký snímek autobusu značky Scania, typu Irizar PBVelký snímek autobusu značky Scania, typu Irizar PB
Velký snímek autobusu značky Scania, typu Irizar PBVelký snímek autobusu značky Scania, typu Irizar PB

Dokonalá past na zloděje !!!

28. června 2007 v 14:55 | Rider

Rozený Romantik

27. června 2007 v 19:46 | Rider

Čokoládka

27. června 2007 v 10:48 | Rider


Ayats Atlantis

22. června 2007 v 11:59 | Rider
Velký snímek autobusu značky Ayats, typu AtlantisVelký snímek autobusu značky Ayats, typu Atlantis
Velký snímek autobusu značky Ayats, typu AtlantisVelký snímek autobusu značky Ayats, typu Atlantis
Velký snímek autobusu značky Ayats, typu AtlantisVelký snímek autobusu značky Ayats, typu Atlantis

Obchod na Stromě

22. června 2007 v 9:55 | Rider

Virtual Bus II.

22. června 2007 v 9:30 | Rider

Nový způsob odlehčení

21. června 2007 v 18:12 | Rider


Šikmá věž v pise

19. června 2007 v 20:24 | Rider

Virtual Bus III.

19. června 2007 v 17:13 | Rider

Německý křepelák

18. června 2007 v 18:07 | Rider
Původ: Středně velcí psi typu španěla, zvaní "ptačí psi", se na území dnešního Německa používali k lovu pernaté zvěře již ve středověku. Teprve na přelomu 19. a 20. století se z nich začala vydělovat samostatná plemena: známější německý ohař dlouhosrstý a křepelák, jenž vznikl přikřížením již stabilizovaných plemen španělů.
Německý křepelák - Autor:Martin Smrček
Popis: Středně velký pes, mezi španěly však je největší. Hlava suchá, čenichová a lebeční partie přibližně stejně dlouhé, temeno ploché, malý stop, žádoucí je mírný klabonos (tj. nosní hřbet obloukovitě prohnutý vzhůru). Oči středně velké, výrazné, mandlového tvaru, šikmé, pokud možno tmavě hnědé. Uši vysoko a zeširoka nasazené, zavěšené, nepříliš dlouhé. Krk silný, ušlechtilý, středně dlouhý, bez laloku. Tělo obdélníkového formátu, hřbet přesto krátký, rovný, široká a osvalená záď. Hrudník oválný, dlouhý, dosahující k loktům. Končetiny rovné, silné, rovnoběžné. Ocas vysoko nasazený, rovně nesený, nikdy se nezvedá nad hřbetní linii, krátí se o třetinu až polovinu délky. Srst nepříliš dlouhá, hrubší, silná, lehce zvlněná nebo hladká, na krku, uších a zádi často kudrnatá. Zbarvení: tmavě hnědé, červené, též strakaté hnědo -, červeno- nebo oranžovo-bílé.
Charakteristika: Velmi pracovitý a energický lovecký pes všestranného užití. Dokáže prý slídit živě jako španělé, po stopě jít jako barváři, aportovat ptáky jako retrívři a vystavovat po způsobu ohařů.
Zvláštní nároky: Vhodný pouze pro aktivní myslivce.
Užití: Lovecký pes pro práci v lese a na vodě, užívaný především k lovu ptactva.
Výskyt: Běžnější jen ve střední Evropě, zvláště v Německu. Poměrně oblíbený i mezi našimi myslivci.
Možná záměna: Proti ostatním španělům je výrazně větší, ve srovnání s ohaři (i malým münsterlandským)zase menší.
pescca 20kg40-50cm
fenacca 20kg40-45cm

Velšteriér

18. června 2007 v 18:06 | Rider
Původ: Velmi staré a relativně původní plemeno. Bezprostředně navazuje na hrubosrstého staroanglického black and tan teriéra, užívaného na tzv. škodnou (lišky, kuny, ale i jezevce, vydry). V 19. století byl zušlechťován prostřednictvím dalších plemen (bedlingtonteriér, foxteriér, irský, jorkšírský a manchester teriér, snad i kolie). Roku 1887 v Anglii poprvé oficiálně uznán.
Velšteriér - Autor:Martin Smrček
Popis: Malý hrubosrstý teriér kompaktní tělesné stavby a harmonických proporcí. Hlava plochá, přiměřeně široká, se silnými hlubšími čelistmi a nevýrazným stopem. Oči malé, tmavé, temperamentní. Uši malé, ve tvaru písmene V, vysoko nasazené, klopené dopředu. Krk přiměřeně dlouhý, lehce klenutý. Tělo kompaktní, s krátkým hřbetem, hlubokým hrudníkem a silnými bedry. Končetiny rovné, svalnaté, silných kostí. Ocas vysoko nasazený, vesele nesený, kupírovaný. Srst hrubá, tvrdá, hustá, přiléhající. Zbarvení: sytá černo-tříslová (black and tan), též černošedá s pálením.
Charakteristka: Živý, energický a pohyblivý pes. Stále dobře naložený, hravý do vysokého věku. Neohrožený, ostrý a v případě potřeby urputný bojovník, přesto však poměrně snadno ovladatelný a dobře cvičitelný.
Zvláštní nároky: Potřebuje hodně pohybu a důsledné vedení. Hodí se pro myslivce nebo sportovně založené lidi. Srst je nutno několikrát do roka upravovat trimováním, jež je lépe svěřit odborníkovi.
Užití: U nás převládá jeho lovecké využití, dokáže však být také výborným společníkem, jak je tomu většinou v zahraničí.
Výskyt: Běžné a trvale oblíbené plemeno, jehož chov u nás má dlouhou tradici.
Možná záměna: S lakeland teriérem, který je vzácnější, o něco menší a ve variantě black and tan má méně syté barvy.
pes9-9,5kgdo 39cm
fena9-9,5kgdo 39cm

Foxteriér hladkosrstý

18. června 2007 v 18:04 | Rider
Původ: Původnější formou je foxteriér hladkosrstý, který bezprostředně navazuje na starého anglického teriéra, a sice na jeho hladkosrstou, bíle zbarvenou variantu. Podobní psi vykonávali na ostrovech práci norníků již ve 14. století. Drsnosrstý foxteriér vznikl později křížením hladkosrstých psů s jinými, blíže neurčenými drsnosrstými teriéry. Od počátku 20. století novější varianta postupně zastiňovala původní hladkosrstou, aby se ve 30. letech stala jedním z nejpopulárnějších psů vůbec.
Foxteriér hladkosrstý - Autor:Martin Smrček
Popis: Malý, velmi živý pes, působící harmonickým a elegantním dojmem. Hlava s plochou lebkou, postupně se zužuje. Oči tmavé, ohnivé a inteligentní, položené daleko od sebe. Uši ve tvaru písmene V, malé, dopředu klopené. Krk suchý a svalnatý, bez laloku. Svalnaté tělo s krátkým, rovným a pevným hřbetem a hlubokým hrudníkem. Ocas vysoko nasazený, kupírovaný asi na tři čtvrtiny své délky. Srst hladká, rovná, přiléhající, nebo drsná a velmi hustá. Barva bílá s černými nebo tříslovými znaky.
Charakteristika: Nesmírně aktivní, pohyblivý a pružný psík. Překypuje sebevědomím a odvahou, nezřídka i bojovností. Pes, s nímž se nikdo nenudí.
Zvláštní nároky: Zvládnout tento "soudek s dynamitem" není lehké. Foxteriér potřebuje hodně pohybu, dostatek zábavy a pevnou ruku, jinak se snadno stává destrukčním a nezvladatelným živlem. Drsnosrstá varianta je náročná na úpravu srsti: několikrát za rok je nutno ji trimovat, protože jen tak vynikne její skutečná krása.
Užití: Lovecký pes, užívaný jako norník i pro povrchové práce. Oblíbený společník, stále veselý a sršící nápady, ideální kamarád starších dětí.
Výskyt: Mezi válkami byl na vrcholu popularity, dodnes všeobecně známý (i díky Čapkově "Dášeňce"), i když už ne příliš často chovaný.
Možná záměna: S Jack Russel teriérem, který je mnohem méně vyrovnaný a ušlechtilý, mívá kratší nohy a delší hřbet. U nás je navíc velmi vzácný. S velšteriérem, který se však zásadně odlišuje černotříslovou barvou.
pescca 8kgcca 39cm
fenacca 8kgo něco menší

InterCITY

18. června 2007 v 17:59 | Rider

TGV a ICE

18. června 2007 v 17:54 | Rider

Rychlovlaky TGV a ICE na nových tratích


Rychlovlaků TGV jezdí po Francii a Německu několik druhů. Původně měly vlaky jedno patro, z důvodu velkého zájmu se začaly vyrábět také dvoupatrové vlaky, jako tento na nádraží v Cannes. Jan Rotrekl
Právě dnes dochází ve většině evropských zemí k menším či větším změnám jízdního řádu vlaků. Asi největší změny budou ve Francii a v Německu, kde nahradí standartní vlaky EuroCity, podobné těm u nás, německé rychlovlaky ICE a francouzské rychlovlaky TGV.

Právě TGV, který loni oslavil 25 let své existence, se v dubnu proslavil tím, že na novém, tehdy ještě neotevřeném železničním koridoru mezi Paříží a Štrasburkem dosáhl rychlosti 575 km/h.
Dnes by měla být ukončená dlouhá rekonstrukce pařížského nádraží Est, odkud budou TGV jezdit téměř 500 km trasu do Štrasburku za 2 hodiny 18 minut. Pro srovnání, česká pendolina za tuto dobu zvládnou jen poloviční trasu mezi Prahou a Olomoucí.
O něco pomalejší rychlovlaky ICE od dnešního rána pravidelně jezdí mezi Německým Frankfurtem a francouzským hlavním městem. Tuto více než 600 km dlouhou trasu ujedou rychlovlaky za přibližně 4 hodiny.
Rychlovlaky TGV samozřejmě zůstanou i na tratích, kde doposud jezdily, jako například mezi pařížským nádražím Gare de Lyon a Cannes. 900 km přes téměř celou Francii ujedou TGV za 5 hodin. Francouzská železniční společnost SNCF tak silně konkuruje leteckým společnostem, od dneška také na mezinárodní úrovni.

Šinkanzen

18. června 2007 v 17:52 | Rider
Šinkanzen Fastech: 3 x rychlejší než pendolino
Tak už i na železnici vtrhlo 21. století. V Česku se vysmívaným symbolem stalo vrtošivé pendolino, jež potřebuje přes tři hodiny na cestu z Prahy do Ostravy, dlouhou 360 kilometrů. Zrovna takovou rychlostí jezdí supervlak, který právě představili Japonci. Ten by stejnou štreku zvládl za hodinu. Japonské expresy šinkansen patří k legendám na kolejích.

Sor Bin 18

18. června 2007 v 17:48 | Rider
Kloubový autobus SOR NB 18 CITY, nese všechny znaky autobusu dvanáctimetrového. Využívá max. dovolené délky 18 750 mm, což umožnilo zvýšit přepravní kapacitu až na 175 cestujících.Autobus SOR NB 18 CITY
Nehnaná střední náprava VOITH - Graziano má stejnou zástavbu jako poslední náprava hnací. Kloubové spojení s nízkou úrovní podlahy je originální konstrukce SOR a je doplněno hydraulickou regulací od firmy Glentor a elektronickou regulací od firmy Vires-Electronics. Elektronická regulace tlumení a blokování kloubu v nejrůznějších jízdních stavech je odvozena od rychlosti jízdy a vzájemné polohy zalomení obou vozů vůči natočení řídících kol přední nápravy. Systém elektro-hydraulické regulace je relativně jednoduchý, se snadnou diagnostikou i údržbou v provozu. Portálová zadní hnací náprava shodného typu jako u solo vozidla je poháněna výkonnějším motorem IVECO CURSOR 8.

Autobus SOR NB 18 CITYZ obou nově představených typů (NB 12 a NB 18) mohou být dle přání zákazníků odvozeny varianty pro příměstský i meziměstský provoz. Po náročných funkčních zkouškách i zkušebním provozu u vybraných zákazníků budou oba autobusy zavedeny do sériové výroby v průběhu roku 2007.

Rychlovlak TGV

18. června 2007 v 17:26 | Rider
Kliknutím fotografii zvětšíte.
Rychlovlak TGV překonal rekord, jel 574,8 km/h
Rychlostní rekord kolejových vozidel v úterý překonal francouzský rychlovlak TGV, když na trati mezi Paříží a Štrasburkem dosáhl rychlosti 574,8 kilometru za hodinu. Překonal tak rekord stejného vlaku z roku 1990, kdy dosáhl rychlosti 515,3 kilometru za hodinu.
Kliknutím fotografii zvětšíte.
Vysokorychlostní vlak TGV patří mezi symboly Francie. Tento francouzský "národní poklad" vyjel poprvé před 25 lety. Při příležitosti čtvrtstoletí uvedení tohoto vlaku do provozu byla slavnostně otevřena nová vysokorychlostní trať za 3,7 miliardy dolarů (82 miliard korun) spojující Francii s Německem, respektive Paříž se Štrasburkem.